de 3 minst goede manieren om een presentatie mee te eindigen en hoe het wél moet!

We hate to break it to you maar deze 3 raden we af:

– Bedankt!

– Vragen?

– Geen slide voorzien

Dit zal zeker geen verrassing zijn en waarschijnlijk heb je jezelf er al aan schuldig gemaakt… Niets om je voor te schamen… Het zijn heel logische uitsmijters. Alleen kan je er veel meer uithalen. Eindig in elk geval je presentatie altijd met een call-to-action. Denk na wat je precies verwacht van het publiek.

QR please!
Wil je dat je publiek meteen na je presentatie online gaat? Verlaag de drempel zodat mensen niet moeten klungelen met links overtypen of googlen. Zet een QR-code op je laatste slide die hen meteen naar het juiste webadres leidt.

Extra tip:
Je kan zelfs aan lead generation doen. Voorzie bijvoorbeeld een online enquête waarbij mensen kunnen aangeven dat ze door jou gecontacteerd willen worden.

Contact me please!
Wil je liever dat mensen zelf contact met je opnemen? Zet dan je contactgegevens op de laatste slide zodat wie geïnteresseerd is een foto kan nemen om deze te bewaren voor wanneer ze je nodig hebben.

Save the best for last, thank you!
Vaak heb je de neiging om het meest interessante item van je presentatie al in het begin prijs te geven. Probeer om een tipje van je sluier te lichten bij de start maar nog niet ‘the juicy’ te spoilen. Zo heb je terug de volle aandacht van het publiek op het einde van je presentatie. Koppel dit meteen aan je call to action en iedereen is mee.

Benieuwd hoe wij jou kunnen ondersteunen in de structuur van je presentatie?

Bekijk het door te klikken op onderstaande button

Hoe dan?