een beetje familiegeschiedenis
Xiwa is een nichespeler in volle groei, opgestart in 2018 maar met een basis die teruggrijpt tot in de golden sixties van de vorige eeuw. Wees maar gerust dat er heel wat ervaring schuil gaat bij Xiwa!
Dompel je onder in een stukje familiegeschiedenis van oprichter en zaakvoerder Lieven. De meerwaarde van graphic design waardoor de kijker een wow-gevoel krijgt, de kunst van het omvormen van complexe boodschappen in duidelijke verhalen en de extra dimensie die weluitgekozen typografie toevoegt aan professionele communicatie werden met de paplepel ingegeven. [leeswa] over de boeiende historiek van Xiwa [kziewa].
Xiwa wordt geboren.
De cirkel is rond.
Van specialist over generalist tot specialist. Er is een grote behoefte aan professionele presentaties en videomarketing. Daar wil Xiwa aan tegemoet komen. Een 6-koppig team aangevuld met freelancers begeleidt klanten over gans België in het boeiende proces van storytelling via inspirerende presentaties, dynamische video’s en aantrekkelijke e-learning modules. Met veel goesting en werkkracht!
GBL neemt Apunta over.
Het is tijd voor iets anders.
Peter Doise legt zich toe op de verzorgingssector en verlaat de communicatiebranche. GBL studio, sectorgenoot en goede buur uit Kortrijk-Heule, neemt het team, de activiteiten, het klantenbestand en het bedrijfsgebouw over. Ook daar is de tweede generatie al enige tijd uit de startblokken geschoten.
Apunta.
Al geruime tijd wordt een hybride aanpak voorgestaan om doeltreffende communicatie te ontwikkelen.
Zowel online als offline communicatie worden uitgewerkt omdat ze een versterkend effect genereren voor klanten en merken. Het team groeit tot 14 medewerkers. Apunta kan heel wat bekende bedrijven tot haar klantenbestand rekenen.
Graphic Team Doise.
De tweede generatie aan zet.
Lieven en Peter Doise hebben het bedrijf vervoegd en breiden de dienstverlening uit tot volwaardig pre-press bureau. De eerste rotatieve kleurscanners betekenen een nieuwe mijlpaal. Daarnaast worden de eerste stappen gezet in de richting van reclame-activiteiten waarbij marketingstrategie en grafisch ontwerp speerpunten worden.
Typografie Doise.
Offsetdruk deed al enige tijd zijn intrede en Noël schakelt computergestuurde zetsystemen in.
Het vergt aanzienlijke investeringen. Hij is zijn tijd ver vooruit. Zo beschikt hij als eerste in Europa over een Scangraphic pre-press systeem dat o.a. toelaat in zwart wit te scannen en tekst en beeld te integreren. DTP avant la lettre. Noël behaalt verschillende onderscheidingen en awards.
Loonzetterij Doise.
Vader Noël Doise start een zelfstandige activiteit in Kortrijk als letterzetter met baanbrekende Linotype loodzetmachines.
Voorbij is de tijd van het handzetten. Het bedrijf richt zich op drukkerijen, ontwerpers en uitgeverijen. Noël timmert aan de weg en neemt zijn eerste medewerkers in dienst om te voldoen aan de stijgende vraag.